Planina blato do Koče pri Triglavskih jezerih

Dvojno jezero

Z prevoznim sredstvom (danes so organizirani tudi avtobusni prevozi) se pripeljemo kar 1147m visoko na Planino Blato. Na planini je več koč, katera pa v glavnem služijo kot vikendi. Na planini je tudi manjši studenček, kjer se lahko odžejamo s svežo vodo.

Pot nadaljujemo proti Koči na Planini pri jezeru, katera ima tudi certifikat družinam prijazna planinska koča. Pot gre po trasi izbrane najlepše planinske poti.

Naprej nas pot pelje na Planino Viševnik, kjer se nahaja Bregarjevo zavetišče. Pot nadaljujemo proti Planini Ovčarija, kjer v križišču nadaljujemo proti sedlu Štapce. Ko prispemo do sedla moramo bit malo bolj previdni, saj je sestop na začetku nekoliko neroden. Že na samem začetku pa se nam odpre prečudovit razgled nad Dvojnim jezerom. Tu sestopimo do koče.

Navzočnost človeka v tem območju sega v obdobje prazgodovine, saj so našli srednjekamenodobno postajo z ostanki preprostega kamnitega orodja. Najverjetneje je šlo za sezonsko poselitev, kot zgolj obisk gora na primer zaradi rudarjenja.

Prvo zavetišče, sta blizu kraja, kjer stoji današnja koča leta 1785 postavila brata Zois. Prvi je bil znan botanik “Zois plemeniti Edelstein, Karel Filip Evgen” in drugi znan slovenski znanstvenik Žiga Zois. Prvo kočo kjer stoji današnja pa je zgradil Avstrijski turistični klub leta 1880. V nadaljnjih letih so kočo večkrat prenovili in povečali zaradi vedno večjega obiska.

Za nazaj lahko gremo čez Prode, ali se vrnemo po isti poti čez Štapce. V vsakem primeru pridemo spet na planino Ovčarija, kjer pa tukaj izberemo pot za slikovito Planino Dedno polje. Od tukaj pa se vračamo spet proti Planini pri Jezeru.